Planet Internet opzeggen

Planet Internet is een dochter bedrijf van het voormalige staatsbedrijf KPN. Bij deze bekende internet provider had ik een adsl abonnement. Ik betaalde € 35,= voor een 3mbit lijn. Afgelopen juni had internet provider Tele2 een actie van €10,= per maand voor een 10mbit verbinding. Het prijsverschil was zodanig groot dat ik besloot om mijn abonnement op te zeggen bij Planet en over te stappen naar tele2. In een jaar zou mij dat ruim 200 euro besparen.

In juni een aangetekende brief gestuurd naar planet internet met de mededeling dat ik mijn abonnement bij deze wilde beeindigen. Nogmaals direct telefonisch bevestigd, want ik was er inmiddels achter hoe geweldig de klantenservice van planet is. Ik heb me netjes aan de opzegtermijn gehouden, want dat wil men weleens vergeten.

Enkele weken geleden kreeg ik een brief van KPN dat ze mijn telefoonaansluiting gingen afsluiten. Maar daar had ik geen opdracht voor gegeven, dus gelijk de telefoon weer bij de hand en er nog maar weer eens een belletje achteraan. In het gesprek met een medewerker van de klantenservice werd mij duidelijk dat dit met het beëindigen van mijn adsl abonnement van planet internet te maken had. Dit direct weer laten corrigeren.

En dan moet je je voorstellen dat wanneer je een aansluiting van planet wilt hebben ze eerst keurig een brief naar mijn vriendin sturen (de telefoonaansluiting staat op haar naam) of ze ermee accoord gaat dat haar telefoonlijn gebruikt wordt. Maar een brief sturen om te vragen of ze accoord gaat om de telefoon af te sluiten is er niet bij.

Een week later kreeg een brief van planet internet dat ze het jammer vonden dat ik het abonnement had beëindigd.
Maar de datum die erop stond was augustus 2008 !! Dus weer naar de klantenservice bellen (€0,45 per minuut) en daar ruim een half uur aan de telefoon gezeten om uit te leggen dat 2008 niet correct was. Na diverse automatische menu’s en doorverbinden naar andere medewerkers kreeg ik dan toch eindelijk de juiste medewerker aan de telefoon. Die beaamde dat planet internet een foutje had gemaakt. Waarschijnlijk doordat ze het zo druk hadden met de vele opzeggingen.

Een groot pakket van Tele 2 ontvangen met mijn nieuwe modem. Na enkele minuten had ik alles aangesloten maar helaas geen verbinding. Na een kort gesprek met de klantenservice van tele2 (lokaal tarief) was het probleem opgelost. Ik had mijn utp-kabel in de verkeerde aansluiting gedrukt. Dit stond trouwens in de handleiding vermeldt, maar lees ik bijna nooit. De snelheid is duidelijk merkbaar zo`n 10 mbit adsl verbinding is geweldig. Gemiddeld haal ik 8mbit met uitschieters naar boven.

Ik heb niets tegen Planet internet. De afgelopen jaren heb ik nooit storing of problemen gekend, maar de prijs van het abonnement rechtvaardigd dit niet.
En als je eraf wilt ben je een paar maanden verder voordat ze dat (willen) begrijpen. Ook vragen ze nogal veel geld voor een eenvoudige ADSL verbinding. Nu maak ik gebruik van een aktie van tele2 wat normaal zo`n € 20,= kost. Het is veel goedkoper en sneller. Ik heb de keus al gemaakt dus let op de actie`s van tele2 en doe je voordeel er mee.

Webmaster