Office – Wat is OneNote

By | 4 juli 2010

OneNote is een onderdeel van office 2007. OneNote is een digitaal notitieblok ter vervanging van een papieren notitieblok. OneNote kun je zowel in je werkomgeving als privé gebruikt worden om korte aantekeningen te maken. In denk hierbij aan recepten, boeken, reisverslagen etc. OneNote komt zeker tot zijn recht bij het notuleren tijdens een vergadering. Met een voorbewerkt sjabloon kunt u eenvoudig en snel de notulen presteren. Veel functie`s die je in Word , Excel en Outlook kunt vinden zijn geïntegreerd OneNote. Zo kun je tabellen maken, werkbalk tekenen, mailen. OneNote is een belangrijk onderdeel van office 2007 om de gegevensstroom op te lijnen en te verwerken.

Functie`s OneNote

  • In OneNote zit een memorecorder in verwerkt waardoor deze gesprekken kunt worden opnemen.
  • In OneNote 2007 zit ook een rekenmachine verwerkt waardoor je snel berekening kan maken.
  • Het tekst invoeren net zo eenvoudige als in word 2007.
  • Het grote verschil in OneNote dat tekst in container wordt geplaatst.
  • Het verplaatsen van tekst is hierdoor stuk eenvoudiger.
  • Sjablonen met verschillende visuele thema`s. Beheren van losse notitie`s